lauantai 28. tammikuuta 2012

Ikä

Otan pienet päiväunet jotka päättyvät vasta iltakymmeneltä
Olen siis väsynyt.Tyttäreni joka tänään täytti kokonaista
kymmenen vuotta sanoo että "iskä näyttää vanhalta "
Olen unen uuvuttama.
Mieleni ja ajatusmaailmani ei tunnu vanhentuneen olen
oikeastaan aika vastaanottavainen lasteni ajatuksille,
vai ovatko lapseni aikuistumassa jo nyt ?
Kävin tässä taannoin viettämässä vapaaillan lasteni
hoidosta oikein yksinäni.
Hieman nauttineena kiersin paikallisessa kuppilassa ja
tuttujahan siellä kohtaa.
Erään koulukaverini kanssa käytiin läpi vuosikymmenet
ja opiskelut lyskassa,tekemiset sen jälkeen.
Hän toimii opettajana ja keräilee vuokrayksiöitä.
Minä kerron kerääväni kaksioita kun yksiön hinnalla
saa kaksion nykyään kun sijoittajat ovat nostaneet
hinnat pilviin.Kertoilen kokemuksiani että kaksioissa
asuu vuokralaiset huomattavasti pitenpään kuin yksiöissä.
Illan mittaan jossain vaiheessa tapaan vaalean 29-v
yh-äidin ja tietysti kokemuksia,kuulumisia siinä vaihdettiin.
Tietysti herrasmiehenä tarjoan juomat ja muutenkin
juttu luistaa,huomaan olevani juovuksissa.
Seuraavana päivänä saan tekstiviestin hyvää huomenta jne.
Olemme siis myös puhelinnumeroita vaihtaaneet ja
ajattelen kauhuissani että tämä tyttö haluaa uudelleen
minut tavata,minä kun taas ajattelen että "lennä pois
enkelini lennä pois,sulle tuskaa vain tuottaisin siis
lennä pois"
Jossain vaiheessa tyttö luovuttaa ja sanoo minun
olevan liian vanha hänelle siis päivän liian vanha
olinhan eilen juuri sopivan ikäinen !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti